eman


adam : jom kahwin?

hawa : kau gila ke?

adam : no I'm serious :)


hawa : kau jgn. asal lak aku yg kena? 

adam : set kan tarikh. nanti aku hantar rombongan meminang k? 

hawa : sumpah kau gila

adam : kalau parents aku tak bagi aku kahwin, kita kahwin lari dekat siam jelah k? 

hawa : hoi sumpah kau dah senget. aiyoo

adam : bawak wali sekali 

hawa : buang tebiat meon

adam : kau sanggup tunggu aku?

hawa : apa ni wei?

adam : tunggu aku graduate,lepas setahun aku dah settle dapat kerja semua kita kahwin k?

hawa : macamana aku nak tunggu kau kalau aku tunggu 'dia' ?

adam : ya atau tidak?

hawa : mengada! what the hell is this? 

adam :  I'm proposing you

hawa : seriously, jgn joke around la. aku tak suka main-main bende macam ni

adam : I'm not joking 

hawa : kenapa aku?

adam : kenapa orang berkahwin? 

hawa : kau jgn cakap kau suka aku? kau ada hati dengan aku? oh god

adam : don't push it

hawa : kau yg paksa aku

adam : nak kahwin ke tak ni?

hawa : astagfirullah, adam enough


adam : kau ok? 

hawa : kau tanya aku ok lepas kau ckp macamtu kat aku?







mereka kata kan "tak perlu kau menunggu akan perkara yang tidak pasti"
kau kembali duduk menunggu dia 



mereka bangkit dan cuba untuk mengheret kau dari bangku menunggu
kau berpegang erat pada bangku itu , "jangan lepaskan"


seorang pemuda menawarkan bantuan, 
menawarkan sebuah kerusi yang tidak perlu kau duduk dan menunggu lagi


kau senyum
kau tetap kaku diatas bangku itu, menunggu dia 

pemuda itu tersenyum, kagum
bertapa kuatnya kau berpegang pada janji yang telah kau ikrarkan dahulu

kau senyum
kau tetap kaku diatas bangku itu, menunggu dia 


sedangkan kau sendiri tidak pasti bilakah dia akan pulang 
samada dia akan pulang, atau tidak langsung 




kau senyum,
kau tetap kaku diatas bangku itu, menunggu dia 


ianya dipanggil setia.
jarang sekali untuk kita berjumpa dengannya
dia sangat beruntung mempunyai seorang penunggu yang setia seperti kau


Thanks for reading . suke ? like lah :)